Első nap

2018.04.17

Kedd:

Ma jött el a nagy nap: elindultunk Erdélybe. Az egész osztály már szeptember óta ezt a napot várta. Reggel induláskor még sötét volt, de szép lassan kivilágosodott. Már több órája utaztunk, amikor megálltunk egy benzinkútnál, majd folytattuk tovább utunkat. Nemsokára a határhoz értünk. Nem kellett sokat várnunk, kb. 5perc múlva át is léptük azt, majd indultunk Nagyváradra. Itt először egy bazilikába mentünk be, ahol a legjobban a mennyezet tetszett, mivel díszes volt és szép. Miután ezt megnéztük, mentünk az ottani Ady Endre iskolához, de útközben megálltunk egy ajándék boltban, ahol sokan vásároltunk. Amint ez meg volt, mentünk is az iskolához, ahol találkoztunk az ottani 7. osztályosokkal. Ők bemutatták iskolájukat, mi meg a falunkat. Ezután körbe vezettek, megnéztük az iskola néhány folyosóját, a tanárit és a többezer kötetből álló könyvtárat.
Mentünk tovább. Útközben sok koszorúzás volt és verset is olvastak. A következő helyszínünk a nagyváradi vár volt. El is indultunk hát. Megtekintettük, körbe sétáltuk és már mentünk is a buszhoz. A következő célunk Nagyszalonta volt, ahol az Arany János emlékmúzeumot néztük meg, ami a Csonka toronyban található. Sok régi holmiját láttuk, például a karosszékét, amiben elhunyt. Aztán ismét koszorúzni mentünk Arany János szobrához. Itt én és Bia voltunk a sorosak. Miután ez megtörtént, buszra szálltunk és a Királyhágón keresztül mentünk a szállásunkra, ami Torockón volt. Már órák óta utaztunk, sokan zenét hallgattak, többen el is aludtak, de az út fele még hátra volt és csak 21 óra körül értünk a szállásunkra. Az eső el kezdett esni és 150 méteren keresztül felfelé cipelnünk kellett a bőröndöket, ami nem volt kellemes. Gyorsan elfoglaltuk a szobánkat és lepakoltuk a cuccainkat, hiszen mennünk kellett vacsorázni. 21:40-21:45 körül végeztünk a vacsorával, ami nagyon finom volt. Még desszertet is kaptunk. 22 óra körül visszasétáltunk a szobáinkhoz.
Most pakolunk, készülünk a fürdéshez és majd aludni. Már az első nap is nagyon tetszett, alig várom a többit!

Lehota Noémi

Reggel, amikor elindultunk még sötét volt. Amint felszálltunk a buszra elaludtam. Később megreggeliztem, majd Noéminek kölcsönadtam a nyakpárnámat, hogy tudjon aludni. Míg aludt, elültem mellőle beszélgetni Erikával kb. 1 órát. Mikor átmentünk a határon megálltunk egy benzinkúton.
Nagyváradon gyönyörű látvány fogadott minket. A bazilika nagyon szép volt, tele volt festményekkel, festett üvegekkel, szobrokkal és a kert előtte álomszép volt. Voltunk az Ady Endre Líceumban, ahol a nagyváradi gyerekek nagyon kedvesen fogadták az osztályunkat. Az ottani 7.-esek magyartanárát Sarkadi Viktóriának hívják. Az épület nagyon öreg, és olyan, mint egy labirintus. A könyvtára hatalmas, 40.000 kötet található benne. Ezután az iskola előtti szoborcsoportnál, együtt elmondtunk egy Ady-verset. Az iskolalátogatás után nagyot sétáltunk, megnéztünk vagy három hidat és a váradi várat. Nagyszalontán megtekintettük a Csonka-tornyot, ami egy emlékház Arany János tiszteletére és volt idegenvezetőnk is, aki beszélt Arany Jánosról.
A Királyhágó nagyon tetszett, mert magasan voltunk és nagyon szép volt a kilátás. Az eső szakadt, amikor Torockóra értünk, ahol a szállásunk volt. Én személy szerint meg is fáztam. Épphogy odaértünk, letettük a bőröndjeinket, elmentünk vacsorázni, majd visszamentünk, kiválasztottuk ki hol alszik, és vége is lett ennek a mozgalmas napnak.